Porsche 911 (voertuignr. 36979269)

3.6 Coupé RS

€ 235.000,-

Merk
Porsche
Model
911
Uitvoering
3.6 Coupé RS
Carrosserie
Coupé
Bouwjaar
1991
Brandstof
Benzine
Tellerstand
49.174 Km
Versnellingsbak
Handgeschakeld
Kleur
Bekleding
Stof
BTW/Marge
Marge
Kenteken
nnb
  • Verkoopprijs
  • € 235.000,-
  • Autobedrijf
  • Essenz BV
  • Adres
  • Beneluxstraat 16
  • Postcode en plaats
  • 5061KE Oisterwijk
  • Telefoon
  • 0880356911

Gratis offerte aanvragen!

Specificaties

Motor en transmissie

Brandstof
Benzine
Vermogen motor
260 pk
Vermogen motor
191 kW
Transmissie
Handgeschakeld
Aantal versnellingen
-
Cilinderinhoud
3600 cc
Cilinder aantal
6

Verbruik, prestaties en emissie

Emissieklasse
-
CO2-emissie
-
Gemiddeld verbruik
- lt/100km
Verbruik stad
- lt/100km
Verbruik snelweg
- lt/100km
Topsnelheid
-
Acceleratie
-

Gewicht en laadvermogen

Tankinhoud
-
Laadvermogen
-
Max. toelaatbaar gewicht (GVW)
-
Gewicht (leeg)
1.200 kg
Treklast geremd
-
Treklast ongeremd
-

Assen en afmetingen

As configuratie
4x2
Aantal assen
1
Verlengd
-
Lengte
-
Cabine lengte
-
Wielbasis
227 cm

Financieel

Verkoopprijs
€ 235.000,- (incl. btw)
Nieuwprijs
-
BTW/Marge
Marge
Bijtelling percentage
22%
Wegenbelasting
€ 164,- / € 179,- p/kw
Modeljaarreeks
1989 - 1993

Algemeen

Datum deel I
-
Datum deel IA
-
Aantal sleutels
-
Aantal handzenders
-
Onderhoudsboekjes
-
Energielabel
-

Opties en accessoires

    O

      Opmerkingen

      De 964 RS is één van de meest iconische auto's die Porsche ooit heeft uitgebracht. Een auto die er redelijk standaard uitziet, maar onderhuids een straatversie is van de Carrera-Cup racer. De 964 RS is de eerste 911, waarmee deze serie werd verreden. Een heerlijk auto: licht, rauw, communicatief en geniaal door eenvoud, totaal zijn er 2.282 gebouwd. De Porsche 964 RS werd in 1991 geïntroduceerd op de Salon van Genève. Het is een totaal andere auto dan de 964 Carrera 2 waar de auto op is gebaseerd. Zo woog de auto tot 155 Kg minder door montage van magnesium velgen, een aluminium kofferklep, dunnere zij- en achterruiten en het weglaten van stuurbekrachtiging, cruise control, radio en airco. Voor de RS heeft Porsche het motormanagement aangepast waardoor het vermogen officieel met 13 PK steeg naar 260 PK. Echter, voor de 964 RS werden de beste motoren geselecteerd, die in de praktijk vaak zelfs 280 PK leverden. Ook waren de versnellingen korter en werd een lichter vliegwiel gemonteerd voor een fellere respons. Het onderstel van de 964 RS was 40 millimeter verlaagd, en verder werden stijvere veren, stuggere dempers, verstelbare stabilisatoren en de remmen van de Turbo gemonteerd. De 964 RS was leverbaar als Touring en als Clubsport, accelereert in 5,3 sec van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 260 km/u. Stap in de 964 RS en je ziet direct dat er veel is gedaan om gewicht te besparen. Zo zijn er lichtgewicht Recaro kuipstoelen gemonteerd, zijn er geen achterzitjes aanwezig en worden de portieren geopend met eenvoudig lusjes. Heerlijk doelmatig allemaal en niets wat je van het autorijden afleidt. Onze RS is in december 1991 door Het Porsche Centrum in Hilzingen nieuw geleverd, het betreft een basisuitvoering. Gespoten in de kleur Maritiem Blauw en voorzien van de lichtgewicht Recaro sportstoelen met zwarte wangen, gecombineerd met een driekleurig blauw geperforeerd zitgedeelte. Alle eigenaren zijn bekend: - 23-12-1991: Elektronica bedrijf (7750 Konstanz) - 17-05-1993: Fysiotherpeut (8204 Brannenburg) - 24-04-1995: Dezelfde Fysiotherapeut, nieuwe woonplaats (83355 Grabenstätt) - 22-08-1996: Privé persoon (83109 Grosskarolinenfeld) - 25-05-2018: Privé persoon (72336 Balingen) - 12-04-2021: Huidige eigenaar In het verleden is de auto om cosmetische redenen overgespoten, de carrosserie verkeert in goede staat en is geheel origineel. De auto staat op 18 Inch 3-delige RH Cup velgen. De afgelezen kilometerstand bedraagt 49.174 km. De huidige eigenaar heeft een bedrijf dat is gespecialiseerd in onderhoud en restauratie van klassieke Porsches en Italiaanse auto's. Omdat de RS bij één van de vorige eigenaren lange tijd stil heeft gestaan heeft hij preventief het motorblok gereviseerd. Hij heeft de werkzaamheden uit laten voeren door zijn chef-monteur die voorheen 12 jaar heeft gewerkt bij de officiële Porsche dealer waar hij zich heeft gespecialiseerd in klassieke Porsches (o.a. in het bezit van het Gold Class-Technicus Certificaat en Porsche Classic-Technicus Certificaat). De motor is volledig gedemonteerd geweest en na het splitsen van de carter is besloten om de krukas en de tussenas-lagers te vervangen. Tijdens de opbouw van de motor zijn ARP studs gemonteerd en zijn de kettingspanners en -geleiders preventief vervangen. De cilinders en zuigers werden gecontroleerd en terug gemonteerd met nieuwe zuigerveren. Tevens zijn diverse olieleidingen vervangen. Vervolgens zijn de cilinderkoppen gecontroleerd, waarbij de nodige nieuwe klepgeleiders zijn gemonteerd en beide nokkenassen zijn vervangen i.v.m. pitting. Het uitlaatsysteem is compleet onder handen genomen. De warmtewisselaars, katalysator en uitlaatdemper zijn grondig gereinigd en gereconditioneerd. Er is een nieuwe lambda-sensor gemonteerd en de katalysator is getest op functionaliteit, ook de stationair regelklep is vervangen. Tenslotte is de koppeling vervangen en de versnellingsbak geïnspecteerd, geserviced en grondig gereinigd. Bovendien is een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd, waarbij olie, oliefilter, luchtfilter en bougies zijn vervangen. De auto is voorzien van de originele boorddocumentatie, zo zijn het onderhoudsboekje, de gebruikershandleiding (inclusief  het supplement voor de RS) en de lijst met alle toenmalige Europese Porsche dealers aanwezig. Bent U geïnteresseerd in deze auto, neem dan gerust contact op voor verdere informatie en een nadere kennismaking. Hoewel we bij Essenz ons uiterste best doen om alle gegevens correct en compleet in te vullen, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor druk-, zet-, prijs- of systeemfouten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Voor vragen over de exacte uitvoering en beschikbaarheid van de auto kunt u altijd contact opnemen met ons. Hoe hij rijdt, hoe hij klinkt, hoe hij voelt, Porsche rijden is beleven, een Porsche rijden is een droom. Bij Essenz, specialisten in Porsche, doen wij alles om deze droom voor jou in vervulling te laten gaan. Bij ons kun je terecht voor alle types Porsche van klassiekers en youngtimers tot (bijna) nieuwe exemplaren. Van de iconische 911 tot praktische SUV's en andere sportieve familieauto's. Ontdek ons steeds wisselende aanbod en rijd binnenkort in stijl onze garage uit. Ook voor onderhoud, reparatie, restauratie en modificatie van Uw Porsche bent U aan het juiste adres bij Essenz.   Meer hoog-resolutiefoto's en een compleet overzicht van onze actuele voorraad vind U op: www.essenz.nu      = Meer informatie = Inbegrepen afleverpakket: Basispakket Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

      Documenten

      Foto's

      Zoek niet verder. Altijd de beste deal!
      Porsche 911 bij carhotspot.nl
      0880356911
      info@essenz.nu
      Direct een offerte
      Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die je beslissing zouden kunnen beïnvloeden.